Ženklai, pranešantys, kad laikas keisti automobilį

Publikuotas: 2023 m. sausio 4 d.
166
Ženklai, pranešantys, kad laikas keisti automobilį

Nors prie automobilio tikrai galima prisirišti, tačiau kartais prisirišimas atneša daugiau vargo ir rūpesčių nei džiaugsmo ar naudos. Automobilis, nors ir svarbus, bet visgi tik daiktas. Jam taip pat ateina laikas, kada prasideda problemos, nebeapsimoka jo išlaikymas arba paprasčiausiai susidaro situacijos jį pakeisti nauju. Kaip žinoti, kad jau metas keisti seną automobilį naujesniu? Šiame straipsnyje supažindinsime jus su 5 ženklais, kurie praneša, kad jau laikas keisti naudotą automobilį.

Remonto išlaidos per metus viršijo 50% transporto priemonės vertės
Jeigu jūsų automobilio vertė yra 2000 eurų, tačiau per metus už remontus reikia mokėti virš 1000 eurų, kaip galima pateisinti tokią nuosavybę iš finansinės pusės? Anglų kalboje sakoma „kraujuojantys pinigai“ (angl. bleeds cash). Taip vaizdingai apibūdinama situacija, kada automobilio ar kito turto išlaikymas nuolat tuština piniginę. 
Maždaug 50% automobilio vertės yra tas atskaitos taškas, kurį pasiekus situacija jau, tikriausiai, niekada nepagerės. Nors gali būti išimčių, tačiau bendrai kalbant, pastebėję itin dideles remonto išlaidas, imkitės galvoti apie keitimą. Vienkartinis incidentas dar tikrai neprivalo būti galutiniu tašku, tačiau nuolat su tuo susidurdami imkitės veiksmų.


Daugiau komforto įrangos neveikia nei veikia
Nors kai kada galima pasijuokti iš to, kad kondicionierius tik šildo arba, kad radijas nieko „negaudo“, tačiau ar su tokiu automobiliu patogu gyventi kasdien? Tikrai ne. Komforto įranga yra svarbi, kadangi padeda atsipalaiduoti ir geriau jaustis po kelionės bei jos metu. Kam mokėti pinigus už automobilį arba juo rūpintis, jeigu jis neatlieka savo funkcijos ir nesuteikia patogumų keliaujant iš taško A į tašką B. Jeigu viską salone reikia taisyti ir remontuoti, galbūt labiau apsimokės įsigyti naują automobilį?

Tampate kliūtimi ir trukdžiu kitiems eisme
Mes kalbame apie situacijas, kada automobilis ima rūdyti, pūti, kone byrėti kelyje, labai smarkiai dūmina, iš jo varva skysčiai arba keliamas triukšmas pasidaro labai didelis. Tokiu atveju jūs tiesiog žaidžiate žaidimą „Pavyks man nuvažiuoti ar ne“, o taip pat galite užsitraukti ir policijos ar kitų eismo dalyvių rūstybę, kurie jus paskųs. 

Problemos su saugumo įranga
Jeigu yra vienas dalykas, su kuriuo negalima daryti kompromiso, tai – saugumo įranga. Svarbiausi įrenginiai, kompiuterinės ar mechaninės sistemos jūsų automobilyje privalo veikti. Jeigu ignoruosite degančias lemputes, gedimų kodus ar kitus signalus, tiesiog elgiatės neatsakingai ir nelaimės atvejų galite būti patraukti atsakomybėn. Elkitės atsakingai savo ir kitų atžvilgiu bei automobilio neeksploatuokite, jei, pvz., žinote, kad nėra oro pagalvių, tinkamai neveikia stabdžių sistema, yra problemų su vairo mechanizmu ir taip toliau.

Mokesčiai ir emisijų kontrolė ateityje
Suklusti čia turėtų didelio darbinio tūrio automobilių ir ypač dyzelinių transporto priemonių savininkai. Dabartinė Europos Sąjungos valdžia yra kategoriškai nusistačiusi pakeisti visą automobilių parką Europoje. Visų pirma tai prasideda nuo to, kad Europoje atsiranda vis daugiau didmiesčių, į kurių centrą su taršiu automobiliu (bet kuris tik su vidaus degimo varikliu, o ypač – seni dyzeliai) įvažiavimas yra mokamas ar net draudžiamas. Tik laiko klausimas, kol Lietuvoje atsiras tokie reikalavimai arba dar labiau bus pakelti taršos mokestis ar kuro akcizas dyzeliui, benzinui... 
Jeigu turite daug kuro sunaudojantį ir taršų automobilį, pagalvokite apie jo keitimą į mažiau mokestine našta apkraunamą benzininį variantą, hibridą ar elektromobilį.