Pastaraisiais metais vyksta, galima sakyti, vyksta bei greitėja elektromobilių revoliucija. Vis daugiau žmonių Lietuvoje ir visame pasaulyje renkasi EV automobilius. Pagal Regitros duomenis, dabar, kas mėnesį įregistruojama ~1000 naudotų ir naujų elektromobilių.
Naudoti sudaro apie pusę rinkos. Tad tema apie nuvertėjimą – tikrai aktuali. Šiame straipsnyje nagrinėsime faktorius bei akcentus, kurie daro didžiausią įtaką nuvertėjimui bei, kaip greitai nuvertėja EV. Galbūt tai padės jums planuoti pirkimą ar paiešką!
Ką rodo tyrimai Europoje?
Vertės išlaikymas – rezultatai keičiasi
Neseniai atliktas pirmaujančios automobilių duomenų bendrovės „Autovista Group" tyrimas atskleidė, kad elektrinės transporto priemonės pastaruoju metu savo vertę išlaiko prasčiau nei jų vidaus degimo varikliu varomi analogai. Publikacijoje pateiktas analizės dokumentas rodo, kad po trejų metų elektromobiliai išlaiko vidutiniškai 50,3 % savo pradinės pirkimo kainos, o benzininiai - 55 %, dyzeliniai – 54 %, kai tuo tarpu hibridai lyderiauja su 60 %. Įdomu tai, kad šie skaičiai apsivertė per pastaruosius metus. Iki tol, beveik visur EV lyderiavo vertės išlaikymo statistikoje.
Šaltinis - https://autovista24.autovistagroup.com/news/mmu-residual-values-hold-steady-in-april/
Skirtumai tarp šalių
Įvairiose Europos šalyse nusidėvėjimo normos gali skirtis dėl tokių veiksnių, kaip vietinės paskatos elektromobilių pirkėjams, įkrovimo infrastruktūros plėtra ir vartotojų nuomonė.
Vokietijoje, didžiausioje Europos automobilių rinkoje, elektrinių transporto priemonių nusidėvėjimo nuvertėjimas per kainą kerta mažiau, palyginti su ES rinkos vidurkiu. Automotive News Europe rašo, kad elektromobiliai po trejų metų išlaikė įspūdingus 64 proc. nuo savo vertės. Tačiau tai lemia tiek vyriausybės paskatos, tiek vidaus degimo varikliais varomų variklių apmokestinimas miestuose bei puiki krovimo infrastruktūra. Logiška, kad šalyse, kur sąlygos kitokios (pvz., Lietuvoje), EV nebus tokie paklausūs, nes:
· Nėra tiek infrastruktūros krovimui;
· Nėra tiek papildomų kliūčių važinėti su vidaus degimo varikliu;
· Nėra tiek daug vyriausybinio lygmens paskatų.
Šaltinis - https://europe.autonews.com/guest-columnist/how-ev-depreciation-will-impact-cost-mobility
Individualaus automobilio baterijos senėjimas
Visi žinome, kad ličio jonų akumuliatoriai (kurie naudojami EV), po truputį praranda savo potencialą. Baterijos degradacija yra bene labiausiai ilgalaikėje perspektyvoje neraminantis dalykas. Electrek straipsnis rašo, kad šiuolaikinių elektromobilių akumuliatoriai vidutiniškai degraduoja maždaug 2-3 % tempu per metus, t. y. gerokai mažiau nei ankstesniais skaičiavimais. Tačiau net ir tai neguodžia.
Jeigu, pvz., jūsų elektromobilis, gamyklinėje brošiūroje, ant popieriaus, nuvažiuoti turėtų 500 km vienu įkrovimu, realiomis sąlygomis tai bus, ko gero ne daugiau nei 450 km. Po dešimtmečio šis skaičius sumažės bent 20 %. Tad dešimtmečio senumo, toks EV tenuvažiuos ~360 km vienu įkrovimu. Tai – ne pati maloniausia žinia potencialiems pirkėjams.
Šaltinis - https://electrek.co/2019/12/14/8-lessons-about-ev-battery-health-from-6300-electric-cars/
Dažniausiai žmonių užduodami klausimai apie EV nuvertėjimą
Ar galima tikėtis, kad populiarūs elektromobiliai nuvertės mažiau?
Populiarūs gerai žinomų prekės ženklų elektromobilių modeliai dėl didesnės paklausos paprastai geriau išlaiko savo vertę. Tai būdinga visam turtui, ne tik EV automobiliams.
Tačiau vertinant bet kurio elektromobilio perpardavimo vertę labai svarbu atsižvelgti į kitus veiksnius, pavyzdžiui, ridą, būklę ir technologinę pažangą. Kiekvienas atvejis – individualus, tačiau bendras tendencijas įžvelgti galima. Regitros duomenimis daugiausiai Lietuvoje įregistruojama šių markių EV:
· Nissan (20 %);
· Tesla (16 %);
· Volkswagen (14 %);
· BMW (7%);
· Hyundai (7%).
Kokią įtaką elektromobilio nuvertėjimui turi rida?
Čia jokių stebuklų nėra. Didesnė elektromobilio rida = didesnis nuvertėjimas. Kokį santykį (procentine išraiška) tai turi su galutine kaina? Konkrečių tyrimų mažai, tad skaičių galima rasti įvairių.
Vieni kalba apie 0,32 EUR / km, kiti mini 1,5 – 3 EUR / km ar 20 % už kiekvieną 35 000 km atkarpą. Realiai pasakyti – sunku, tačiau pastebimą skirtumą tikrai matysite.
Ar galiu imtis kokių nors veiksmų, kad mano elektromobilis nuvertėtų mažiau ir lėčiau?
1. Reguliari techninė priežiūra
2. Remonto išlaidų ir čekių registravimas
3. Tvarkymas autorizuotuose servisuose
4. Oficialios įrangos naudojimas įkrovimui
Trumpiau tariant – elkitės su juo taip, kaip elgtumėtės su bet kokiu daiktu, kurį norite perparduoti už kuo geresnę kainą.
Kokį vaidmenį elektromobilio nuvertėjimui turi vyriausybės paskatos?
Vyriausybės paskatos gali turėti įtakos elektromobilių nuvertėjimui. Sumažinus arba panaikinus paskatas, gali sumažėti senesnių elektromobilių modelių perpardavimo vertė, nes pirkėjai renkasi naujesnius, subsidijuojamus automobilius. Tad, jeigu žinote, kad už poros mėnesių tvarka keisis, dabar gali būti geriausias metas parduoti...
Išvados
Suprasti naudotų elektromobilių nusidėvėjimo tendencijas bei realijas - labai svarbu. Tokia informacija naudinga ir pirkėjams, ir pardavėjams. Nors elektromobilių nuvertėjimui įtakos turi įvairūs veiksniai, daug dalykų yra labai individualūs ir priklauso nuo situacijos, šalies, rinkos tendencijų.
Suprasdami šiuos veiksnius ir turėdami informaciją apie besikeičiančią elektromobilių rinką, galite išvengti klaidų bei gauti maksimalią vertę už savo turtą arba įsigyti jį geresne kaina.
Na, o jei norite persėsti į mažataršį EV arba po šio straipsnio, kaip tik atidėsite šį sprendimą – pasidairykite po autoa.lt aukcionų katalogą. Čia rasite daugybę automobilių!
Patvirtindamas statymą, įsipareigoju, laimėjimo atveju įsigyti automobilį (išskyrus atvejus, kai buvo užfiksuoti neaprašyti/paslėpti trūkumai), bei prisiimu atsakomybę už klaidingų statymų pasėkmes.
Nepamiršk, kad pas mus dar gali parduoti
ratus, bei automobilio numerius
Kurdamas aukciono skelbimą, užtruksi
tik keletą minučių!
Pasirinkite Jus dominančią šalį