Kaip atpažinti nesąžiningą naudotų automobilių pardavėją?

Publikuotas: 2023 m. spalio 9 d.
2835
Kaip atpažinti nesąžiningą naudotų automobilių pardavėją?

Vieno šeimininko, Jokių defektų, Viskas veikia idealiai, Neskendus, Jau yra kitas pirkėjas, Rida – tikra.
Yra daug frazių, kurios net tapo savotiška lietuviško automobilių pasaulio folkloro dalimi. Nesąžiningų pirkėjų melagystės tapo visiems žinomais juokeliais. Tačiau reikėtų nepamiršti, kad kol tai buvo niekam negirdėta, tikrai atsirado ne vienas naivesnis pirkėjas, kuris patikėjo pardavėjo suokiama informacija bei nusipirko prastą automobilį, išreklamuotą, kaip idealų variantą.
Nereikia daryti daug tyrimų, kad pamatyti, jog Lietuvoje ir toliau, žmonės bene labiausiai nerimauja dėl nesąžiningų naudotų automobilių pardavėjų. Deja, realybė tokia, kad ne visi naudotų automobilių pardavėjai dirba sąžiningai ir gali mėginti pasinaudoti nieko neįtariančiais pirkėjais. Kaip apsisaugoti? Perkant aukcione autoa.lt pardavėjas privalo nurodyti visą svarbią informaciją apie techninę automobilio būklę (stovį). Tačiau skelbimuose ar socialiniuose tinkluose tokios taisyklės negalioja. Tam autoa.lt komanda paruošė gidą, kuris padės įgyti žinių, galinčių padėti atpažinti nesąžiningus naudotų auto pardavėjus.


Jūsų rankose – visos interneto žinios

Prieš leidžiantis į apžiūrą, svarbu kiek įmanoma patikrinti pardavėjo reputaciją. Jeigu tai privatus asmuo, informacijos nebūtinai bus, tačiau apie įmonę ar aikštelę atsiliepimų paprastai galima rasti. Šaltiniai, iš kur imti informaciją:
- Socialiniai tinklai;
- Rekvizitai.lt portalas ir atsiliepimų skiltis;
- Google paieška su įmonės pavadinimu;
- Google paieška su telefono numeriu – padeda išvengti privačiais pardavėjais besimaskuojančių sukčių, prašančių avanso.

Atkreipkite dėmesį tiek į teigiamus, tiek į neigiamus atsiliepimus ir ieškokite pasikartojančių temų ar problemų, kurias paminėjo keli apžvalgininkai. Viena apžvalga neturėtų diskredituoti pardavėjo, tačiau taip pat neturėtų ir sukurti pasitikėjimo jausmo. Atsiliepimus lengva ir klastoti, tad tai turėtų būti orientyras, bet ne saugumo garantija.
Stenkitės iš kitų klientų klaidų mokytis patys bei, jeigu labai abejojate, geriau to automobilio nepirkite. Be to, galbūt galite paklausti draugų, šeimos narių ar kolegų, ar jie turi naudotų automobilių pardavėjų rekomendacijų? Asmeninės rekomendacijos suteikia vertingos informacijos, kuri nėra cenzūruota ar filtruota.


Istorijos ataskaita – sukčių siaubas

Dar visai neseniai vienintelis būdas sužinoti apie automobilio praeitį buvo oficialaus gamintojo servisas, nors ir kreipiantis tenai ne visada gautumėte informaciją, jeigu toje šalyje automobilis buvo taisomas ne oficialiose atstovybėse. Dėl to daug ką reikėdavo nuspėti iš akies, iš klausos bei pasitikėti pardavėjais, kurie žinodavo apie tokią rinkos spragą ir tikrai nevengdavo tuo pasinaudoti. Net ir apie dokumentų, ataskaitų, čekių bei gamintojo bukletų klastojimą ne vienas turgaus prekeivis iš 1990-ųjų, 2000-ųjų ir net 2010-ųjų vidurio galėtų papasakoti.

Daugiau apie istorijos ataskaitą
Dabar dauguma duomenų apie automobilius yra skaitmenizuojami. JAV, beveik visos Europos šalys ir daug ES valstybių turi skaitmenines duomenų bazes, kur pagal VIN kodą renkama automobilio istorija, taip pažabojant klastotojų ir nesąžiningų pardavėjų klastą.
Populiariausias įrankis istorijai patikrinti – lietuviškasis „CarVertical“. Čia, įvedus VIN kodą už keliolika eurų galima gauti išsamią informaciją apie transporto priemonės praeitį, įskaitant jos nuosavybės istoriją, įrašus apie eismo įvykius ir bet kokius kitus niuansus. Atidžiai peržiūrėkite ataskaitą, o jei pastebėsite kokių nors neatitikimų ar nesutapimų, aptarkite juos su pardavėju, kad šis paaiškintų.


Štai pavyzdys, kaip atrodo CarVertical ataskaita.

Pardavėjo elgesys taip pat daug pasako

Nors nereikėtų apsigauti ir pernelyg maloniu pardavėju, profesionalumas ir atsakingumas – labai svarbios savybės. Vėluojantis, grubus bei nemandagus, į klausimus neatsakinėjantis pardavėjas tikrai nevertas jūsų laiko. Gerbkite save ir negalvokite, kad išleisdami didelę sumą pinigų dar turite taikstytis su nedraugišku pardavėju.
Atkreipkite dėmesį į tai, kaip žmogus su jumis bendrauja. Ar elgesys draugiškas, dėmesingas ir noriai atsakoma į jūsų klausimus? Juk kiekvienas turėtų suprasti, kad nuo to priklauso vartotojų pasitenkinimas. Jeigu žmogus abejoja, tačiau galima jam atsakyti į klausimus, suteikti pasitikėjimo, padidėja pirkimo tikimybė.
Taip pat stebėkite, kaip pardavėjas pristato automobilį. Jis švarus, tvarkingas, neužleistas?


Test-drive bei patikra

Net, jeigu turite daug patirties automobilių sferoje, šiuolaikinės technologijos pažengė taip toli, kad tam tikrus dalykus įmanoma sužinoti tik kompiuterio pagalba. Jeigu po test-drive esate patenkinti, vis tiek patariame kreiptis į servisą dėl patikros prieš pirkimą. Tai už jus gali padaryti ir nepriklausomas specialistas. Vienkartinė investicija į apžiūrą galutinai nubrauks visas abejones dėl neskaidrumo arba kaip tik jas patvirtins.
Išimtiniais atvejais, jeigu perkate iš oficialios atstovybės arba su bankais, lizingo bendrovėmis partneriais esančio pardavėjo, kuris suteikia bent 6 mėnesių garantiją, apžiūrą galite ir praleisti, jeigu automobilis atitinka visus keliamus reikalavimus. Aišku, geriau tuo vis tiek pasirūpinti, tačiau turint tiek saugiklių galima lengviau pasitikėti naudotų automobilių pardavėju.

 



Susiję straipsniai: