Naudoti BMW automobiliai - kaip pasirinkti?

Publikuotas: 2022 m. spalio 21 d.
285
Naudoti BMW automobiliai - kaip pasirinkti?

/unsplash.com nuotr./

Kone visuose rinkos tyrimuose Lietuvoje pateikiama tokia išvada - BMW yra geidžiamiausia automobilių markė tarp tautiečių. 

Jauno ar vyresnio amžiaus vyrai bei moterys labai prijaučia ne tik BMW automobilių išvaizdai, tačiau ir reputacijai bei charakteriui. Bavarijos automobilių gamintojas turi spalvingą istoriją ir siūlo daug įdomių automobilių. Daug kam nauji ar naudoti BMW automobiliai yra tikras svajonių pirkinys. 

Nepaisant to, kad šį gamintoją daug kas linksta idealizuoti, BMW turi ir trūkumų. Dėl geidžiamumo bei paklausumo apie trūkumus daug kas pamiršta bei įsigyja katę maiše. Vartotojai dažnai nori BMW, tačiau visiškai nėra pasiruošę gyvenimui su tokiu automobiliu ir lieka nusivylę. 

Jeigu galvojate apie naudoto BMW automobilio pirkimą aukcione autoa.lt pristatysime jums tai, ką reikėtų žinoti prieš perkant. Su šia informacija būsite pasiruošę ir maksimaliai džiaugsitės savo automobiliu.  

Populiariausi BMW modeliai

Visų pirma reikėtų išskirti tai, jog naudotų BMW automobilių rinkoje yra europinių ir JAV modelių.

Tarp europinių modelių dominuoja dyzeliniais varikliais varomi BMW. Taip pat daugėja ir hibridų iš Europos. Na, o štai iš JAV daugiausiai atvyksta 6 cilindrų, benzinu varomi agregatai. Jie būna daužti ir atitaisyti, tačiau gausesnės komplektacijos.

Populiariausi BMW modeliai:

  • 3er - tai labai populiarūs sedanai ir universalai (rečiau sutinkami ir senesni hečbekai Compact), siūlantys didžiulį komfortą kelionėse mieste ar ilgais atstumais greitkelyje bei dinamišką valdomumą. Galima rinktis iš taupesnių dyzelių arba 6-8 cilindrų agregatus turinčių sportiškų, benzinu varomų modelių.
  • 5er - penktosios serijos universalai ir sedanai yra verslo klasės automobiliai. Pirkėjai jų gamoje gali rasti tiek ekonomiškus 2 litrų dyzelius, tiek 4 litrų benzininį žvėrį su 8 cilindrais ir tarpinius variantus. Penktuke įprastai netrūksta ir komforto įrangos, technologijų.
  • 7er - tikras verslo limuzinas. Septintukas turi stiprų šarmą, tačiau tai yra premium segmento, prabangus automobilis. Dažnu atveju tokiame automobilyje smagiau sėdėti keleivio vietoje, o ne jį vairuoti.
  • X3 - vidutinio dydžio visureigis, pritaikytas važiavimui mieste ir užmiestyje. 
  • X5 - didelis visureigis, dažnai atsiduriantis geidžiamiausių automobilių sąrašo viršūnėse, galima sakyti sukūręs modernių SUV rinkos segmentą. Didelį dydį pateisina itin erdvus ir patogus salonas, gausūs komplektacijos pasirinkimai. Galima rinktis iš didelį sukimo momentą turinčių dyzelių bei galingų benzininių variklių.
  • X6 - didelis SUV-coupe tipo, išskirtinai atrodantis automobilis. Jis turi didelį fanų ratą, tačiau pasižymi viena aukščiausių kainų BMW gamoje bei vienu iš brangiausių išlaikymų, draudimu. 

Per pastarąjį penkmetį BMW modelių gama labai prasiplėtė, tad šis sąrašas laikui bėgant gali ir pasipildyti, tačiau kol kas populiarumo lenktynėse pirmauja būtent šie modeliai. 

Naudotų BMW kainos ir kokybės santykis

CarEdge duomenimis, kainos ir kokybės santykio prasme, labiausiai apsimoka pirkti ~5-6 metų senumo BMW. Per šį laiką, lyginant su nauju, automobilis bus nuvertėjęs maždaug 40-50%. Sparčiausiai nuvertėja 5 ir 7 serija bei X5 visureigiai. Na, o mažiausiai nuvertėja X3 visureigiai, 3 serijos automobiliai ir, dėl retumo, nauji sportiniai M modeliai.

Varikliai ir techninė dalis
Kalbant apie kainos ir kokybės santykį, daug kas pamiršta apie tai, jog BMW - premium segmento prekės ženklas. 

Jis tiesiogiai konkuruoja su Audi ir Mercedes-Benz, o daugelyje segmentų taip pat ir su Porsche, Maserati bei Lexus. BMW, nepriklausomos rinkos analizės duomenimis, išsiskiria bene didžiausiu skirtumu tarp individualių automobilių patikimumo. Ką turime omenyje? Ogi tai, jog kiekvienas automobilis gali būti labai skirtingas ir jį reikia kuo detaliau apžiūrėti. Daugumos BMW silpnybė yra varikliai, kurie turi brangiai taisomas, įgimtas ydas, su kuriomis palieka gamyklą ir lėtai artina savininkus prie neišvengiamo remonto. Pagal itin brangių remontų dažnumą jie lenkia beveik visus tiesioginius konkurentus ir turi žemesnį patikimumą už Audi ar Mercedes-Benz.

Puikus tokių išskirtinumų ir individualumų pavyzdys yra N63 variklis (4,4l V8 benzinas). Ankstesnės šio variklio versijos turi labai prastą reputaciją, tačiau po techninio atnaujinimo N63TU ir naujesni modeliai vertinami daug geriau. Istoriškai klaidingai interpretuojami ir N54 bei N55 benzininiai kodo varikliai (335i). Dėl didelio resurso galios didinimui ir gero performance, jie vertinami labai aukštais balais, tačiau N54 turi daug problemų, ypač su variklį supančiais mazgais, o N55, nors ir patikimesnis, turi problemų su tarpinėmis, vandens siurbliu, solenoidais VANOS ir t.t..

Kalbant apie patikimiausius BMW variklius, pokalbis neišvengiamai pasisuks į dyzelius. Nors daug kam labai patinka N57 (3,0l 6 cilindrų eilėje) dinamiškumas bei ilgaamžiškumas, patikimiausiu BMW varikliu dauguma laiko N47 ir B47 keturių cilindrų dyzelius. 

Iš kitos pusės, BMW naudoti automobiliai gali turėti ir labai patikimus variklius. Bavarų koncernas gamina bene lengviausiai modifikuojamus variklius, lyginant su konkurentų pasiūlymais. Jų modeliai greičiausiai įveikia trasą, o ekspertų nuomone, siūlo ir malonesnę patirtį vairuojant. 

BMW hibridai užima ganėtinai mažą rinkos dalį. Atsiliepimai apie jų patikimumą yra labai vidutiniai. Be galimybės važiuoti mieste “A” ir “EV” juostomis, daugiau naudų paprastam vartotojui įžvelgti sunku. 

Pirkimo kaina bei nuvertėjimas
Dėl to, kad yra labai geidžiami ir populiarūs, antrinėje rinkoje BMW automobiliai pastaruoju metu išlaiko vertę. Nors nuvertėjimas ant popieriaus yra labai didelis, dėl riboto geros būklės naudotų automobilių skaičiaus, aukštos pardavimo kainos vis dar yra dažnos. Perpardavimo verslu užsiimančių asmenų parkuose ir aikštelėse tikrai dažnai atsiranda ne vienas BMW, dėl to, kad jie leidžia realizuoti pelną.

Tad gero BMW verta pasidairyti ne tik aikštelėse ar skelbimuose, tačiau ir aukcione autoa.lt ar kitapus Atlanto. Jeigu esate pasiruošę rimtai investuoti, daugiau paieškojus galima rasti tikrą deimantą.

Komfortas salone
BMW siūlo bent trijų segmentų automobilius - ekonominės, vidutinės verslo klasės ir premium. Pagal tai, į kurią kategoriją pakliūva jums patinkantis modelis, gali labai skirtis apdailos medžiagų kokybė, prieinamos technologijos, važiuoklės minkštumas.

Galime palyginti kuklų 1 serijos hečbeką su 7 serijos limuzinu. Oda apsiūti porankiai, minkštesnės ir pilnai elektra valdomos sėdynės su daugiau reguliavimo funkcijų, pilnesnė multimedija, aukštesnės klasės apdailos medžiagos ant durelių, gale sutinkami komforto įrangos priedai - tai tik dalis tų elementų, kuriais septintukas skiriasi nuo pirmuko. Skirtumui pajusti užteks vos kelių sekundžių. Gilinantis į detales, tų skirtumų tik daugės. Tad galima sakyti, kad BMW gamina daug tarpusavyje mažai kuo panašius automobilius.

Visgi, jeigu lyginsime BMW, Audi ir Mercedes-Benz (pagrindinius konkurentus), visi jie siūlo ganėtinai panašaus lygio komfortą. Dėl to verta automobilį išbandyti patiems ir pažiūrėti ar lengvai priprantate prie funkcijų išdėstymo, ar patinka apdailos medžiagos, kitos detalės. Nuo seno BMW persėsti prie naujo bus lengviau nei iš Audi pereiti į BMW...

Daug kas taip pat tikina, kad BMW yra Ultimate Driving Machine ir automatiškai suteikia didžiausią malonumą vairuoti. Tačiau reikia pabrėžti, kad jokių garantijų dėl vairavimo malonumo jūs negausite. 

Paimkime X1 sDrive krosoverį su priekine varomąja ašimi, 3 serijos sedaną, varomą tik galiniais ratais ir 5 serijos sedaną su xDrive - visų varomųjų ratų, kaip vadina pats koncernas, intelektualia sistema. Sunku būtų rasti vairuotoją, kuriam sDrive BMW automobilis atneš didelį vairavimo malonumą. Tuo pat metu, galingas, galu varomas 3 serijos sedanas žiemą gali būti per kietas riešutas mėgėjams, bet tikras džiaugsmas entuziastams, o štai xDrive 5er pasiūlys geriausią valdomumą bet kokiomis sąlygomis.

Dėl to yra labai gerai, kad kiekvienas gali rasti tai, kas patinka ar ko reikia BMW gamoje. Tokio universalumo kiti gamintojai nesiūlo.

Benzinas, dyzelis - kuris variantas jums tiks labiausiai?

Dyzelis
Kaip jau minėjome, dviejų litrų, keturių cilindrų dyzeliu varomi BMW varikliai yra laikomi pačiais patikimiausiais. Visgi, kiekvieną modelį reikėtų vertinti labai individualiai ir, jei norite pigesnės eksploatacijos, vengti itin aukšto galingumo, sudėtingų variklių (35d, 50d ir t.t.). 

Internete apstu ir juokingų nuotraukų, pašiepiančių prastą senesnių TDS variklių reputaciją, tačiau daug ir žmonių, kurių patirtys turint BMW dyzelį - labai pozityvios. Atlikus apžiūrą galima būti ramesniais dėl to, kad jūsų pirkinys bus ilgaamžis ir patvarus. 

Benzinas
Benzininiai BMW varikliai beveik visada turi labai didelį galios resursą. Tai reiškia, kad norėdami savo automobilį galėsite paversti daug dinamiškesniu. Tuo pat metu reikia paminėti, kad patikimiausiais dažniausiai būna vidutinio galingumo BMW agregatai (pvz., 28i, senasis 23i ir kiti). Jeigu pasirinksite praktiškumą vietoje daugiau galios, labiau tikėtina, kad neteks taip dažnai matyti savo BMW ant tralo. 

Galingi naudoti BMW automobiliai su benzininiais varikliais dažnai išsiskiria kaprizingumu ir reikalauja brangaus aptarnavimo. 

Vagystės - BMW jau ilgai yra vagiamiausi automobiliai Lietuvoje

Vagys myli BMW. Jie iš jų vagia viską - vairus, ratus, apdailos detales, multimedijos sistemas, svirtis ir rankenėles, žibintus… Dėl to, kad detalių kaina antrinėje rinkoje yra aukšta, o paklausa joms nenustoja būti didelė tiek mūsų, tiek kaimyninėse šalyse, ilgapirščiai dažnai skriaudžia BMW savininkus. Statistika rodo, kad į dešimtuką apvagiamiausių automobilių patenka: 3, 5, ir X5 modeliai. Labai brangūs LED (Laser Light) žibintai, veidrodėliai, M Sport vairai, M Sport ratai - dažniausiai vagiamos detalės. Tokia informacija turėtų pastūmėti jus apdrausti savo automobilį KASKO draudimu nedelsiant, taip pat įsirengti palydovinę, saugiausią signalizaciją, transporto priemonę statyti tik apšviestose vietose.

Išlaikymo kaštai - tai yra premium klasės automobilis

Kaip jau užsiminėme, BMW išlaikymas yra tikrai nepigus malonumas. Šiam automobiliui skirtos detalės yra brangios, taip pat nemažai kainuoja ir draudimas bei techninis aptarnavimas. Apynaujį BMW apdrausti metams (su KASKO) kainuos bent tūkstantį eurų, todėl tikrai įvertinkite savo finansines galimybes. 

Taip pat, jeigu įmanoma, automobilio nelaikykite atviroje vietoje, neapšviestoje aikštelėje. Ilgapirščius pernelyg smarkiai gundys galimybė kažką nusisavinti, todėl tokiam automobiliui, dėl jo statuso, kainos ir savybių, reikia papildomo saugumo.