Kokie yra automobilio pardavimo būdai? Apžvalga bei palyginimas

Publikuotas: 2023 m. vasario 10 d.
1087
Kokie yra automobilio pardavimo būdai? Apžvalga bei palyginimas

Automobilio pardavimas gali būti sudėtingas procesas, tačiau, turint tinkamų žinių ir pasirinkus geriausią būdą, procesas gali būti sklandus ir sėkmingas. Vos tik pradėję ieškoti pamatysite, kad variantų ir konkurencijos – labai daug.
Dėl to yra itin svarbu išsiskirti iš minios ir sudominti kuo didesnį skaičių potencialių pirkėjų. Šiame straipsnyje nagrinėsime įvairius automobilio pardavimo būdus ir jų pliusus bei minusus. Tada galėsime priimti geriausią sprendimą ir turėsite didžiausią šansą sulaukti adekvačių, rimtų pirkėjų dėmesio bei sudaryti gerą sandorį. Pradėkime!



Automobilių turgus – apžvalga
Automobilių aikštelės arba automobilių turgūs anksčiau buvo populiarus, kone pagrindinis automobilių pardavimo būdas, tačiau pastaruoju metu jų populiarumas smarkiai sumenkęs...
Taip yra daugiausia dėl to, kad visą realaus turgaus gaunamą dėmesį nuėmė skelbimai, aukcionai ar pavienės aikštelės su internetiniais puslapiais. Ten galima lengvai talpinti, rodyti ir reklamuoti automobilius internete. Juos lengvai mato visi norintys, tad nenuostabu, kad turgaus klientų, laikui bėgant, labai sumažėjo. Dabar didelę dalį jų vis dar sudaro pirkėjai iš trečių šalių (Vidurio Azija, Ukraina, Baltarusija).
Dar vienas akcentas – ne visiškai švarūs turgaus prekeivių žaidimai, dėl kurių pilna jau kone folkloru tapusių istorijų apie tai, kad automobilio vienintelis praeitas savininkas – pensininkas ar kunigas iš Vokietijos, senutė, kuri mažai važinėjo ir t.t.. Turguje daugiausiai susiduriama ir su ridos atsukinėjimais, neskaidriai pildomais dokumentais. Na, o norint parduoti reikia mokėti už aikštelę arba prašyti pažįstamų, kurie čia prekiauja. Jie už tai, ko gero, ims procentą. Vienintelis rimtas pliusas – visi žino, kur tave rasti!

Pliusai
- Turgų lengva rasti.
Minusai
- Vis mažiau pirkėjų;
- Sunkumai išnuomojant automobilį arba klastojant ridą;
- Ne pati patogiausia vieta pardavinėti, nes reikia prižiūrėti automobilį, kai atvyksta pirkėjas;
- Viską reikia sakyti žodžiu, daug informacijos raštu nebūtinai pavyksta pateikti;
- Pardavimas ar laikymas turguje jums kainuos.


Automobilių skelbimai – apžvalga
Kas 5 minutes po parduodamą automobilį, dešimtys ar net šimtai tūkstančių skelbimų, daugybė lankytojų, patraukli sistema naudotojui... Tai yra tik keletas reklaminių šūkių ar duomenų, kuriuos skelbimų portalai naudoja tam, kad priviliotų naujų pardavėjų ir lankytojų. Nors viskas prasidėjo nuo spausdintinių skelbimų katalogų, pastaraisiais metais automobilių skelbimų svetainės labai išpopuliarėjo. Šiuo metu tai vienareikšmiškai yra patogiausias būdas parduoti naudotą automobilį. Juo naudojasi ir privatūs asmenys ir įmonės. Tačiau ar populiariausias reiškia patogiausias? Vargu.
Skelbimai, kaip ir bet kuris kitas automobilio pirkimo ar pardavimo būdas, turi privalumų ir trūkumų. Teigiamai vertintina tai, kad automobilių skelbimų svetainėse yra visko, nuo miniveno šeimai iki 500 AG sportinių dvidurių. Vartotojams labai patogu viską apžiūrėti. Per telefoną jie tai gali daryti iš lovos, per kompiuterį – pertraukėlės darbe metu ir t.t.
Kita vertus, automobilių skelbimų svetainėse taip pat yra milžiniška konkurencija, automobilis, kuris patinka pirkėjui gali būti jam labai nepatogioje vietoje (pvz., kitoje Lietuvos pusėje), rinkos situacija gali būti labai nepalanki ir ne tik. Todėl svarbu sąžiningai vertinti lūkesčius, kai ruošiatės parduoti automobilį per skelbimus.

Pliusai
- Nesunku patalpinti skelbimą;
- Galima parduoti iš kiemo, aikštelės, bet kurios vietos;
- Lengva sužinoti apie rinką, nustatyti gerą kainą pačiam;
- Daug lankytojų ir susidomėjusių.
Minusai
- Toli gražu ne visi pirkėjai adekvatūs ir draugiški, tad galite sulaukti skambučių 6.30 ryto ar 23.00 vakaro;
- Daug kas labai linkę derėtis;
- Reikia rasti laiko būti prie automobilio, kai vyksta apžiūra;
- Rinka gali būti jums nepalanki – daug konkurencijos, jūsų modelio variantas gali būti nepaklausus ir t.t.


Pardavimas per soc. tinklus – apžvalga
Facebook Marketplace ir kai kurie kiti socialiniai tinklai, kaip kad TikTok tampa vis populiaresniu sprendimu automobilio pardavimui. Ten talpinimas nemokamas, o viską galima nesunkiai rasti. Tačiau, pavyzdžiui, kuo daugiau žmonių imasi parduoti daiktus ar turtą per Facebook Marketplace, tuo daugiau šį metodą pašiepiančių memų arba apžvalgų, atsiranda.
Nors galima greitai ir paprastai patalpinti skelbimą, labai sunku padaryti, kad jis išsiskirtų iš minios. Be to, feisbuko Marketplace nėra pritaikytas būtent automobilių pardavimui, todėl sunku sudėti visą aktualią ar reikalingą informaciją. Pirkėjų žinutės taip pat gali nueiti ne į pagrindinį susirašinėjimų langą, o Message Requests ir t.t.

Pliusai
- Nesunku patalpinti skelbimą;
- Skelbimas bus nemokamas;
- Skelbimu galima dalintis profilyje ar grupėse.
Minusai
- Nėra jokio saugumo, didelė sukčių tikimybė;
- Labai įvairūs pirkėjai, daug nerimtų žinučių ir laiką švaistančių užklausų;
- Ribota auditorija – kad ir kiek stengsitės, tikrai ne visus interesantus pasieksite.


Pardavimas aikštelėje – apžvalga
Automobilio pardavimas per įmonę, automobilių aikštelę gali atrodyti patogus variantas tiems, kurie nori kuo mažiau laiko praleisti derėdamiesi ir nori kuo mažiau užsiimti pardavimo procesu. Gali susidaryti įspūdis, kad profesionalai greitai ir be didelio vargo leis atsikratyti savo transporto priemone ir dar pinigų už pardavimą gausite daugiau nei tikėjotės.
Taikant šį būdą, pardavėjas patiki automobilį įmonei ar atstovui, kurie pasirūpina visu pardavimo procesu, įskaitant reklamą, derybas ir dokumentų tvarkymą.
Nereikia daug kapstytis, kad įžvelgtume visus tokio pasirinkimo privalumus. Skelbimo talpinimas, fotografavimas, aprašymo kūrimas, atsakymas į užklausas – visa tai nebereikalauja jūsų pastangų. Be to, aikštelė ar įmonė pati savaime gauna dėmesį iš potencialių klientų, ją jau žinančių asmenų, tad susidomėjimo, bent šiek tiek tikrai bus. Verta paminėti ir tai, kad patyrę pardavėjai galės paslėpti ir sutvarkyti defektus bei optimaliai paruošti automobilį pardavimui, kad jo kaina būtų kuo aukštesnė.
Iš kitos pusės – komiso vertė gali svyruoti nuo 5 iki 20 %... Galų gale, jeigu pirkėjų dėmesio daug gauti nepavyksta, reikia mažinti kainą, o jūs patys negalite priimti gero pasiūlymo, jeigu jis jus tenkina, nes visą procesą valdo jūsų atstovai.

Pliusai
- Jokio galvos skausmo;
- Reikia tik perduoti automobilį, sudaryti sutartį ir sulaukus pardavimo pasiimti pinigus;
- Jeigu pavyksta parduoti, sandoris dažniausiai sudaromas gera kaina.
- Bent šiek tiek dėmesio automobilis tikrai gaus.
Minusai
- Nėra jokių garantijų dėl pardavimo;
- Iki 20 % siekiantys komisiniai mokesčiai pardavėjui;
- Neturite jokios įtakos pardavimo procesui.


Pardavimas oficialiai atstovybei - apžvalga
Oficialių atstovybių Lietuvoje tikrai netrūksta. Be to, jos tikrai sulaukia daug pirkėjų dėmesio bei parduoda ne tik naujus, bet ir naudotus automobilius. Kaip ir su aikštele, taip ir su oficialia atstovybe (dileriu), dauguma pliusų bei minusų – tie patys. Tačiau yra ir daug kitų akcentų, kaip kad trade-in arba įkeitimo paslauga.
Atstovybė gali pasiūlyti pardavėjui dabartinio automobilio vertę, kuri gali būti suteikiama kaip kreditas perkant naują automobilį toje pačioje atstovybėje. Pavyzdžiui:
1.     Norite pirkti naują AUDI A6, kurio kaina salone – 55 000 EUR.
2.    Turite 5 metų senumo Audi A6, kurį atstovybė įvertina 25 000 EUR.
3.     Galite jį įkeisti (angl. Trade-in) ir už naują automobilį mokėti tik 30 000 EUR.
Tada jau net nebeaktualus pardavimo procesas, tačiau, jeigu automobilis yra pirktas iš tos pačios arba kitos atstovybės, turi gerą istoriją arba yra išskirtinis, oficiali atstovybė gali pasiūlyti jį nupirkti. Pardavėjai, aišku, gali negauti visos automobilio rinkos vertės, nes dileriai labai skrupulingai skaičiuoja savo pelno maržas, minimizuoja riziką. Be to, automobilio pardavimo per dilerį procesas gali ilgai užtrukti, tačiau nemaža dalis jų gali nupirkti automobilį iš karto.

Pliusai
- Jokio galvos skausmo;
- Galima automobilį įkeisti ir gauti nuolaidą perkant naują.
Minusai
- Sunku tikėtis gauti visą rinkos vertę;
- Gali ilgai trukti;
- Apsimoka tik tuomet, kai iš oficialios atstovybės norite pirkti naują automobilį;
- Atstovybės labai atsirenka, kokius automobilius priima.


Pardavimas užsienyje - apžvalga
Automobilio pardavimas užsienyje kai kuriems žmonėms gali pasirodyti, kaip pelninga galimybė. Visgi Vokietijoje automobilių kainos gali būti 10 – 20 % aukštesnės. Taip pat ir kitose Vakarų Europos šalyse, kur pragyvenimo lygis yra aukštesnis.
Tačiau šiame kelyje taip pat susiduriama su tam tikrais sunkumais. Nors didelis pliusas yra tai, kad užsienyje galite pasiekti platesnę auditoriją ir galbūt rasti pirkėją, kuris už jūsų automobilį bus pasirengęs mokėti daugiau, visgi tai kelia didelių problemų iš logistinės, teisinės ir finansinės pusės.
Pirma, automobilio gabenimas į užsienį gali būti brangus ir užimti daug laiko, ypač jei reikia laikytis muitinės ir importo taisyklių. Antra, galite susidurti su kalbos barjerais ir sunkumais, susijusiais su mokėjimais ir nuosavybės teisės perdavimu. Be to, gali būti sunku patikrinti pirkėjo rimtumą. Aišku, jeigu turite kontaktų ir pažinčių, kurie galėtų administruoti šį procesą, tai nėra toks didelis iššūkis, tačiau patiems turėti galimybę parduoti transporto priemonę užsienyje dažniau skamba kaip patraukli fantazija, kuri realybėje neįgyvendinama...

Pliusai
- Galima pasiekti didesnę auditoriją;
- Galima tikėtis parduoti didesne kaina.
Minusai
- Kalbos barjeras, poreikis organizuoti pardavimą svečioje šalyje;
- Papildomi teisiniai ir mokestiniai barjerai;
- Sunku patikrinti pirkėją;
- Reikia lėšų ir pastangų vien tam, kad automobilį nugabentumėte iki vietos.


Aukcionas - apžvalga
Priėjome prie paskutinio iš populiariausių pardavimo metodų – aukciono.
Automobilio pardavimas aukcione gali būti puiki galimybė tiems, kurie nori gauti geriausią įmanomą kainą už savo transporto priemonę. Aukcionuose gali varžytis daugybė suinteresuotų pirkėjų. Parduodant aikštelėse ar per skelbimus pasitaiko tokių atvejų, kada atvyksta pirkėjas ir, tarkim, nusidera 5 % nuo kainos. Sandoris, kaip ir geras, tačiau už valandos sulaukiate skambučio, kur naujas pirkėjas ar seniau apžiūrėjęs automobilį žmogus siūlo sumokėti visą kainą, tačiau jūs nebeturite ką pasiūlyti...
Aukcione viskas vyksta aiškiai apribotame laike, todėl pardavėjas turi galimybę gauti daugiau, nei pavyktų parduodant kitaip. Visi pasiūlymai suplaukia iki aukcionui pasibaigiant. Be to, parduodant automobilį aukcione nereikia derėtis su atskirais pirkėjais ir sutaupoma laiko bei nereikia tiek jėgų. Pavyzdžiui, Autoa.lt platforma, leidžia pardavėjams nemokamai talpinti skelbimus. Už nieką mokėti, jei parduodate, nereikia!
Tai leidžia pardavėjams labiau kontroliuoti pardavimą, nes jie taip pat pasilieka teisę neparduoti, jei aukcione nepasiekiama rezervo suma.
Jei ketinate parduoti savo automobilį, apsvarstykite galimybę išbandyti aukcioną ir pažiūrėkite, ar jis jums tinka. Juk tai – nemokama!



Susiję straipsniai: