Kokie įpročiai už vairo padės sumažinti kuro sąnaudas?

Publikuotas: 2022 m. rugsėjo 7 d.
2786
Kokie įpročiai už vairo padės sumažinti kuro sąnaudas?

Su dabartinėms degalų kainoms, važiuoti ekonomiškiau tapo svarbiu prioritetu daugumai vairuotojų. Klaidinga manyti, kad mažesnės kuro sąnaudos susiję tik su variklio dydžiu, jo galia ir jūsų automobiliu. Tai taip pat glaudžiai susiję ir su vairuotoju. Tai, kaip vairuojate, gali turėti didelę įtaką kuro sąnaudoms. Štai keletas patarimų, kurie padės jums maksimaliai taupiai dalyvauti eisme ir sumažinti kuro sąnaudas bei palengvinti naštą piniginei.

Venkite pernelyg ilgai stovėti su užvestu varikliu

Jei ketinate sustoti ilgiau nei minutei ar dviem, geriausia užgesinti variklį. Daugelyje šiuolaikinių automobilių yra Start-Stop sistema, kuri automatiškai išjungia variklį, kai sustojate, ir vėl jį įjungia, kai atleidžiate stabdį arba paspaudžiate akceleratorių. Ši sistema gali padėti sutaupyti degalų ir pinigų, ypač važiuojant miesto eisme.
Nors prie kiekvieno šviesoforo gesinamas variklis nėra pati taupiausia praktika ilguoju laikotarpiu (labiau kenčia akumuliatorius ir daugiau apkrovos patiria tiek užvedimo, tiek įpurškimo sistema), Start-Stop sistema leidžia sutaupyti maždaug 1-1,5l miesto eisme, per 100km. Aišku, galutiniai rodikliai priklauso nuo jūsų automobilio, tačiau tai- vidurkis. Tokie skaičiai reiškia, kad, jeigu per mėnesį nuvažiuojate 1500km, galite sutaupyti 15-22,5l arba apie 30€ kurui.


Lėčiau įgreitėkite

Visi žinome, kad daug degalų įprastai sudeginame įgreitėdami iki įprasto greičio. Pavyzdžiui nuo 0 iki 50 km/h. Bet ar žinojote, kad lėtesnis įgreitėjimas proporcingai mažina kuro sąnaudas. Jeigu mažiau naudojate turbiną ar nejungiate visų cilindrų, mažiau suvartosite ir degalų. Dauguma vartotojų nori judėti kuo greičiau, todėl aukoja savo komfortą ir kuro ekonomiją.
Atidžiau valdydami tai, kaip spaudžiate akceleratoriaus pedalą, ilguoju laikotarpiu galite ~10-15% sumažinti savo kuro sąnaudas miesto eisme 100km. Tai gali prisidėti prie panašaus sutaupymo, kaip ir praėjusio patarimo pasiūlymas įjungti Start-Stop sistemą.


Važiuodami nuokalnėje - įjunkite neutralią pavarą arba nespauskite akceleratoriaus

Jei važiuojate nuokalne, galite sutaupyti degalų įjungę neutralią pavarą ir riedėdami laisva eiga. Tiesa, šis patarimas galioja tik automobiliams su mechaninėmis pavarų dėžėmis.
Bet kokiu atveju, jeigu nuokalnėje nelėtėjate, nespauskite akceleratoriaus ir leiskite gravitacijai atlikti darbą už variklį. Taip su žymiai mažesnėmis kuro sąnaudomis įveiksite bent šiokią tokią kelio atkarpą, kuri gali padėti truputėlį sumažinti bendras sąnaudas, ypač mieste.


Įjunkite eco arba panašų vairavimo režimą

Šiuolaikiniuose automobiliuose vis daugiau dalykų kontroliuoja kompiuteriai ir elektronika. Daug dalykų ir nustatymų, norint geresnės kuro ekonomijos, galima pakeisti ir per automobilio valdymo sąsają. Štai, pavyzdžiui ekonomiškas važiavimo režimas neatrakins pilno variklio potencialo, pavaras perjungs laiku ir taip, kad sąnaudos būtų optimalios važiuojant bet kokiu greičiu. Tai ypač naudinga, jeigu turite automobilį, kurio variklyje yra cilindrų išjungimo technologija, hibridinė sistema arba panašūs sprendimai. Su jų pagalba, pasirinkus optimalų važiavimo režimą, kuro sąnaudos gali sumažėti tikrai pastebimai.
Net ir ydingi įpročiai už vairo tuomet daro mažesnę blogą įtaką sąnaudoms ir jos nebūna tokios didelės, kaip važiuojant kitais režimais.


Stebėkite aplinką ir geriau pagalvokite apie veiksmus prieš juos darydami

Kad ir kiek daug gali automobilis bei išmanūs jo kompiuteriai, žmogus, sėdintis už vairo – svarbiausia šios dėlionės detalė. Didelę įtaką sąnaudoms daro ir jūsų įpročiai. Kadangi išsiaiškinome, jog svarbu švelniau įgreitėti ir leisti automobiliui daugiau riedėti be akceleratoriaus, svarbu nepamiršti ir kito svarbaus faktoriaus – nuolatinio budrumo ir mąstymo.
Mažiausiai kuro suvartosite važiuodami kuo tolygesniu greičiu. Tad reikia kuo mažiau stabdyti ir greitėti. Matydami pėsčiuosius, einančius per perėją, galite atleisti akceleratorių, kad jie spėtų pereiti, o jūs – kuo mažiau sulėtėtumėte. Taip pat venkite daug persirikiavimų ir dinamiškų kliūčių apvažiavimų, stenkitės nenardyti tarp kitų eismo dalyvių.
Paprasčiausias paaiškinimas šiam punktui būtų tiesiog toks, kad dar daugiau dėmesio skirkite aplinkos ir situacijų analizei. Nepražiopsokite detalių ir galvokite apie tai, kaip galite komfortiškai ir saugiai judėti iš taško A, į tašką B. Tai gali padėti sumažinti kuro sąnaudas ilguoju laikotarpiu.


Ieškokite optimalaus greičio magistralėse

Automagistralėje vasarą nebūtina važiuoti 130km/h vien dėl to, kad toks yra maksimalus leistinas greitis. Labai gali būti, kad važiuojant 130km/h jūsų kuro sąnaudos (tarkime) yra 10l/100km, o sulėtinus iki 115km/h, automobilis vartos tik 8,5l/100km. Ypač su mažesnio galingumo automobiliais, didelę įtaką daro ir vėjo sukuriamas pasipriešinimas.
Pagalvokite, ar taip blogai yra į tikslą atvykti 20 minučių vėliau nei įmanoma? Sutaupytus pinigus galėsite atsidėti kitiems tikslams, o lėtesnis greitis dar gali prisidėti ir prie to, kad kelyje judėsite ir jausitės saugiau.  


Kondicionierius gali būti taupiau už pravertus langus

Daug kas tiki stereotipu, kad pravėrus langus automobilį geriau vėdinti negu su kondicionieriumi. Bent jau iš taupumo pusės. Vyrauja mąstymas, kad kondicionierius vartoja itin daug degalų. Nors kondicionieriaus veikimui palaikyti reikalingi degalai, jo įtaka kuro sąnaudoms tikrai yra mažesnė nei pravertų langų. Kodėl taip yra? Ogi dėl aerodinamikos.
Kuomet įjungiate kondicionierių, kuro sąnaudos padidėja maždaug 0,7-1,5l/100km. Tačiau, jeigu praveriate langus, mašinos aerodinamiškumas suprastėja maždaug 20% ir proporcingai auga kuro sąnaudos. Ypač važiuojant didesniu nei 60km/h greičiu, pravertų langų generuojamas pasipriešinimas, ilguoju laikotarpiu žymiai labiau padidina kuro sąnaudas nei reguliariai ir optimaliai naudojamas oro kondicionierius. 



Susiję straipsniai: