Kokie faktoriai daro didžiausią įtaką naudoto automobilio draudimo kainai?

Publikuotas: 2023 m. sausio 4 d.
125
Kokie faktoriai daro didžiausią įtaką naudoto automobilio draudimo kainai?

Turbūt labiausiai erzinančios išlaidos automobilio išlaikymui yra draudimas (išskyrus remontą). Be to, pastaruoju metu draudimo kainos labai kyla ir apie tai kalba ne tik mūsų aplinkiniai, tačiau ir žiniasklaida bei nenoromis užsimena ir patys draudėjai. Visi automobilių savininkai dabar yra apkrauti aibe mokesčių: didesnės kuro kainos, papildomi mokesčiai už registraciją, taršos mokesčiai, auganti techninės apžiūros kaina, o taip pat ir brangstantys draudimai. Tokios realijos dabartinėje rinkoje paskatino mus paieškoti atsakymų į tai, kokie faktoriai yra svarbiausi lemiant galutinę transporto priemonės draudimo kainą.
Štai 6 svarbiausi!

1. Individuali jūsų vairavimo istorija
Visos draudimo bendrovės kiekvieną vairuotoją vertina individualiai. Nors kiekvienos kompanijos galutinis vertinimas ir vertinimo kriterijai gali kiek skirtis, tačiau visoms joms didelę įtaką daro jūsų istorija. Jeigu per 15 metų vairavimo niekada nesukėlėte eismo įvykio, bendrovė jus vertins kaip patikimesnį klientą nei tą, kuris per tą patį laiką sukėlė, pvz., 10 įvykių, kuriuose buvo pripažintas kaltu. 
Būtent jūsų vairavimo istorija daro didelę įtaką galutinei draudimo įmokai. 


2. Vieta, kur registruojamas automobilis
Turbūt nebus staigmena sužinoti, kad miestuose tikimybė patekti į eismo įvykį yra didesnė nei užmiestyje ar kaime. Dėl to įtaką draudimo kainai daro ir vieta, kur registruojate automobilį. Čia svarbu tai, kokio dydžio yra miestas, mat, statistika rodo, kad Vilniuje eismo įvykių būna ir skaičiumi, ir procentaliai daugiausiai. Tad kaip ir aišku, jog kuo didesnis miestas, tuo didesnė ir draudimo kaina.
Dėl to užmiestyje gyvenamąją vietą deklaravę asmenys, net ir važinėjantys didmiesčio keliuose, už draudimą moka mažiau.


3. Variklio galingumas ir automobilio savybės
Mažas, ekonominės klasės hečbekas su 3 cilindrų, 1,0l darbinio tūrio varikliu, priekiniais varomais ratais ir 80AG prieš didelį sedaną su 8 cilindrų, 4,4l darbinio tūrio motoru, daugiau nei 400 arklio galių ir riaumojančiais išmetimo vamzdžiais. Nors iš karto aišku, kas triumfuotų drag‘o tiesiojoje, tačiau kai reikia atsiskaityti su draudėjais, laimi tas, kas pasirenka mažesnį automobilį. Galingi, ypač galiniais ratais varomi naudoti automobiliai savininkui kainuoja brangiau. 
Kitos automobilio savybės taip pat lemia galutinę kainą:
·       Kokios saugumo sistemos yra automobilyje;
·       Kaip dažnai jie patenka į autoįvykius ir į kokius;
·       Remonto kaštai.


4. Registruojančio asmens stažas, lytis ir amžius
Visi draudėjai labai stebi statistiką. Dėl to, kad nagrinėja skaičius, tikimybes ir bendras tikimybes, jie gali pasiūlyti labai optimalią kainodarą iš verslo pusės ir ilguoju laikotarpiu išlieka pelningi. Tačiau statistika rodo, kad vieni vairuotojai dažniau patenka į įvykius. Nors gausu buitinių juokelių apie tai, kad moterims vairuoti sekasi sunkiau nei vyrams, draudėjai taip nemano. 
Pagal statistiką vyrai su analogišku stažu ir analogiškomis sąlygomis, įprastai moka maždaug 1% daugiau už transporto priemonės draudimą nuo 27 metų amžiaus. Skirtumas neatrodo didelis, tačiau 18-27m. amžiaus vyrai mokės 3-7% daugiau nei moterys. Maždaug apie 25-uosius gyvenimo metus vairuotojai vyrai dažniausiai sukelia autoįvykius, tad naudotų transporto priemonių jiems draudimas yra brangesnis.
Vėliau, žmonėms iki maždaug 60 metų amžiaus draudimas pinga, o vėliau kaina vėl auga.


5. Papildomos paslaugos
Jeigu automobilį vairuosite tik jūs, tik Lietuvoje ir tik savo tikslais, toks draudimas kainuos bene mažiausią įmanomą sumą. Kai kurios kitos paslaugos gali didinti draudimo naudotam automobiliui kainą. Tai yra:
·       Jeigu su automobiliu teiksite pavėžėjimo ar kitas paslaugas;
·       Jeigu važiuosite į užsienį;
·       Jeigu automobilį vairuos kiti asmenys, ypač – jauni arba su labai mažu stažu.


6. Dabartinė rinka
Bent jau pastaruoju metu visiems tikrai ausyse įgriso girdėti žodį „infliacija“. Tačiau ir draudimo rinkoje jis nėra svetimas. Skaičiuodami įkainius draudėjai atsižvelgia į žaliavų, komponentų, remonto ir kitų automobiliams skirtų paslaugų kainas. Jeigu labai brangsta kuras, trūksta dalių, auga kitų išteklių kainos (ką matome dabar), neišvengiamai auga ir draudimo kainos.