Elektromobilis su saulės baterijomis: Lightyear One

Publikuotas: 2022 m. vasario 17 d.
805
Elektromobilis su saulės baterijomis: Lightyear One

/Lightyear.com nuotr./

Ar pamenate, kad dar ne prieš tiek daug metų elektromobilis buvo įsivaizduojamas kaip lėtas, nuobodus ir visiškai nepraktiškas automobilis? Dabar laikai pasikeitė ir ypač po to, kai išpopuliarėjo Tesla, elektromobiliai tampa vis dažnesne kasdienio susisiekimo priemone mūsų pasaulyje. Tačiau kai kam tokia pažanga neįdomi arba per lėta. Olandų startuolis Lightyear į gamybą ruošiasi paleisti EV automobilį, kuris turi saulės baterijas. Futuristiška ambicija, įdomu tik ar ji virs realybe?

Kodėl jis vertas dėmesio?

Nors dauguma gamintojų eksperimentuoja su vandeniliu, tačiau Lightyear mano, kad didžioji dalis elektromobilio nepraktiškumo yra išsprendžiama su papildoma saulės baterija. Nors bandymų kurti saulės energija varomą automobilį buvo, Lightyear vadovas teigia, kad One bus pirmasis toks, gebantis nuvažiuoti ilgą nuotolį. 
Žvelgiant į patį automobilį, akys užkliūva už durelių, kurios neturi rankenėlių, senus Citroen menančių, pusiau uždengtų ratų arkų, ilgos, nuožulnios galinės dalies, primenančios McLaren Speedtail bei gausaus kiekio juodos apdailos. Pastaroji, ant stogo ir kapoto yra ne kas kita, o saulės baterijos. Pats Lightyear One profilis yra labai įsimintinas, todėl už dizainą gamintojams galima rašyti pagyrimą. Reikia tik laukti, kada gi šis ateities šauklys išriedės į gatves. Tai gali būti greitai arba nelabai greitai...
Nors suderina naujų Kia, senų Citroen bei niekur kitur nematytus dizaino elementus, LightYear One salono prototipai atrodo tokie pat įdomūs, kaip ir išorė. Čia klesti minimalizmas bei ekologiškos medžiagos, o viską užgožia nemaža, saloną per pusę skelianti centrinė konsolė bei didelis multimedijos ekranas.
Deja, bet automobilis tėra prototipas, tačiau ir tokiu būdamas sugeba nemenkai sudominti. Nors saulės baterijos nėra labai efektyvios ar galingos, per dieną (aišku, jeigu ji saulėta) jos galėtų sugeneruoti 50-65 km papildomo važiavimo nuotolio. Aišku, įjungus kondicionierių bei šaltesniu oru tas nuotolis turbūt bus mažesnis. Vis tiek, pasiekimas neturėtų būti nuvertinamas.


EV + saulės baterijos = kaina

Automobilis gali būti kraunamas ir per įprastą įkrovimo lizdą. Kaip teigia kompanijos įkūrėjai, per naktį krovimo turėtų pavykti sugeneruoti kone 400km nuotolio. Tačiau elektromobilius gaminančių kompanijų pateikiamų duomenų nereikėtų priimti kaip absoliučios tiesos. Kaip ir automobiliai su vidaus degimo varikliais ir jų kuro sąnaudos, taip ir elektromobilių nuotoliai, gamintojų pateikiamuose duomenyse yra vertinami gan optimistiškai.
Kompanija planavo pagaminti 100 šių automobilių. Tiesa, apimtis tikrai teks plėsti, nes tuos šimtą vienetų jie išpardavė kone iškart. Naujas gamybos planas turėtų būti paruoštas 2021 metams, o tuo pačiu praplėsta ir modelių gama. Malonumo važiuoti automobiliu, varomu saulės energija kaina? ~120 tūkstančių eurų arba 107 tūkstančiai svarų.

 



Susiję straipsniai: