5 vairuotojų įpročiai, kurie gadina automobilius

Publikuotas: 2023 m. sausio 4 d.
135
5 vairuotojų įpročiai, kurie gadina automobilius

Kai perkate arba ruošiatės pirkti automobilį, turbūt jau žinote, kad praėjusio savininko ar savininkų įpročiai palieka labai ryškius pėdsakus. Jeigu savininkai buvo atsakingi, didesnė tikimybė, kad automobilio būklė išliks puiki ir jis tarnaus dar ilgai be didelių problemų. Tačiau, jeigu automobilį turėjo tikras nutrūktgalvis, kuris nuolat spausdavo iki dugno, yra didesnė tikimybė, kad automobilio mazgų resursas bus mažesnis ir jį teks dažniau vežti pas meistrus.
Tam, kad jums patiems būtų geriau ir, kad automobilio išlaikymas ilguoju laikotarpiu kainuotų bent kiek mažiau, pristatome jums 5 dažniausius įpročius, kurie gadina automobilius.


Aukštos apsukos neįšildžius variklio
Nors kai kada norisi arba reikia smarkiau spustelėti akceleratoriaus pedalą, to darymas netinkamu laiku yra labai žalingas jūsų naudotos transporto priemonės varikliui. Ant prietaisų skydelio esantis alyvos termometras ten yra ne be priežasties. Jeigu pernelyg smarkiai sukelsite apsukas, kai variklis yra nepašilęs, sukursite ekstremalius temperatūrų pokyčius. Na, o ekstremalūs temperatūros pokyčiai pakenks variklio mazgams bei juos greičiau išsekins. Leiskite pašilusiam tepalui cirkuliuoti po variklį ir tik jam pasiekus optimalią temperatūrą kelkite apsukas. 

Įspėjamųjų lempučių ignoravimas
Nors neveikianti lemputė arba išsekusio langų apiplovimo skysčio pranešimas nebūtinai yra katastrofa, tačiau kiti signalai turėtų būti kuo greičiau nagrinėjami. Nebrangi apžiūra gali padėti atskleisti, kokia yra tikroji problema su automobiliu. Geriausiu atveju klaidą galima ištrinti arba atlikti smulkų remontą. Blogiausiu atveju reikės atlikti nemažą remontą. Tačiau net ir tokiu atveju jūs apsisaugosite nuo kapitalinio variklio remonto ar be galo didelių išlaidų ateityje. 


Agresyvus važiavimas per duobes ir gulinčius policininkus
Nepaisant to, kad Lietuvoje kelių būklė gerėja, dar tikrai negalime sakyti, kad visur keliai yra geri. Kone kiekvienas eisme susiduriame ir su duobėmis, ir su gulinčiais policininkais ar saugumo kalneliais. Problema ta, kad dauguma vairuotojų šias kliūtis įveikia per greitai ir jų nė kiek nebijo. Tačiau duobės labai kenkia važiuoklei, ratams ar net kėbului, jeigu duobė yra gili. Defektą ir problemą galima pastebėti ne iš karto, o tik po laiko. Pavyzdžiui, mikro įtrūkimas skystį nutekins arba slėgį iš sistemos ištuštins tik per kelias valandas, dienas ar net savaites. 
Jeigu įmanoma, duobių venkite, o per saugos kalnelius bei gulinčius policininkus važiuokite taip, kad kuo mažiau jaustumėte nelygumą ir neišgirstumėte aštrių garsų iš važiuoklės. 


Per staigus stabdymas
Automobiliams kenkia visi staigūs, neprognozuojami ir agresyvūs judesiai. Kuo tolygiau ir kuo ramiau važiuojate, tuo ilgiau automobilis galės tarnauti. Nors vieną kartą staigiau stabdant niekas nepasikeičia, tačiau pagalvokite apie tai, kad automobilį eksploatuojate ištisus metus. Tarkime į kelią išvažiuojate 300 dienų per metus ir kiekvieną iš jų nuvažiuojate apie 40km. Tai reiškia, kad stabdžio pedalą įminsite bent šimtą kartų kasdien. Na, o tokiais kiekiais daromas įprotis tikrai turės įtakos bet kuriam naudotam automobiliui.
Staigus stabdymas gerokai labiau apkrauna diskus, kaladėles ir neleidžia ekonomiškai važinėti. Jeigu norite pagerinti savo įpročius, galite pastatyti butelį ant galinės sėdynės. Važiuodami stenkitės, kad jis nenuvirstų į priekį, atgal ar į šonus. Tai reikš, kad važiuojate švelniai. Kitu būdu stenkitės įsivaizduoti, jog esate limuzino vairuotojas, vežantis VIP reikšmės keleivį, kuris nori pailsėti važiavimo metu.  


Reguliaraus aptarnavimo ignoravimas
Kiekvienas naujas ar naudotas automobilis turėtų būti reguliariai apžiūrimas servise. Bent jau prieš techninę apžiūrą atlikta patikra padės išvengti nemalonių patirčių ir tokių situacijų, kada gedimas – rimtas, tačiau apie tai sužinote tik per patikrą „technikinėje“ ir nespėsite suremontuoti iki kol techninė apžiūra baigsis. 
Be to, kai kurios problemos gali būti lėtinės ir nuolatinės. Tad tik apžiūros ir patikros metu jas, naudotame automobilyje, galima identifikuoti.